onsdag den 6. januar 2010

Åååhhhhh den kære mødregruppe ♥

Jeg var så meget i tvivl da lille Rosa kom til verden om jeg overhovedet kunne overskue en mødregruppe - oven i hatten var der jo så også lige alle hvis'erne........Hvad nu hvis de alle var unge & 1. gangsfødende, hvad nu hvis kemien slet ikke er der & hvordan nu med den historie vi har med os & lille Sylvester - jeg var meget i tvivl!

Heldigvis har vi en fantastisk sundhedsplejerske & hun pressede lidt på, " du kan jo bare se de første par gange an og derefter melde fra hvis det ikke svinger".
Det gjorde Rosapigen og jeg så - sikke da et held - de 4 andre skønne mødre & jeg har stort set hinanden 1-2 gange om ugen siden vores første møde 19. maj. Al min tvivl manet til jorden, jeg var i trygge rammer & kunne få lov til at være mig selv & det der nu følger med.

Det lakker roligt mod enden & første mor er startet på job i dag. Vi andre kobler os stille og roligt på efterhånden......lidt trist, men sådan er vores samfund jo desværre indrettet!

Tænk at lille skønne Rosapige skal starte i vuggestue om 14 dage

Jeg kan godt mærke mine egne forberedelser til hendes start kværner oppe i hovedet, inderst inde er jeg jo bare en dybt dybt bekymret mor & man har vel også lov at være lidt skadet af sin proffesion & et levn af sin rygsæk!
Men mødregruppen lever lidt endnu, for det arbejdende folk holder nemlig "fri " hver tirsdag et stykke tid endnu. Derved kan vi vedvare afhængigheden af kaffe, skøn frokost, sladder & ikke mindst vores guldklumper - tvivl ikke.......for lige præcis min mødregruppe består jo selvfølgelig af de 5 skønneste babyer som snarest fylder deres første år.